Fiecare elev își poate transforma visul de a studia la universități de prestigiu din străinătate în realitate
Decizia de a înființa Creative Learning Hub a venit după ani de experiență la catedră, timp în care am realizat că pot oferi elevilor hotărâți și încrezători în propriile abilități un sprijin suplimentar, dincolo de ceea ce primesc la școală. Ideea acestui centru a pornit din dorința de a le oferi mai mult decât simple ore de pregătire – am vrut să creez un program personalizat, adaptat nevoilor fiecărui elev, bazat pe metode moderne și creative de învățare.
Unul dintre obiectivele mele a fost să-mi demonstrez mie însămi că matematica a fost cea mai bună decizie pe care aș fi putut-o lua. Mai mult, mi-am dorit să le arăt și celor din jurul meu că matematica nu este doar o știință exactă, ci și o provocare accesibilă tuturor celor care îi acordă șansa de a fi înțeleasă.
Astfel, în 2019, am făcut un pas uriaș pentru mine și dezvoltarea mea, creând un spațiu dedicat excelenței academice, unde fiecare elev își poate transforma visul de a studia la universități de prestigiu din străinătate în realitate. Am deschis propriul meu centru de excelență, iar de atunci am continuat să mă perfecționez și să adaptez programul de pregătire conform celor mai noi tendințe educaționale.
Așa este. Am încercat să organizez centrul astfel încât să le pot oferi o atmosferă cât mai relaxantă, mai prietenoasă, să nu simtă că vin la meditații și atât. Cât despre numărul de elevi pe care i-am pregătit, în ultimul an am avut în jur de 130 de elevi.
Cu siguranță, părinții apreciază faptul că ofer bon fiscal pentru meditații, deoarece acest lucru le oferă transparență și siguranță. Pentru mine, a fost important să construiesc o relație de încredere nu doar prin rezultatele obținute de elevi, ci și prin profesionalismul și seriozitatea cu care îmi desfășor activitatea. Emiterea bonului fiscal le confirmă părinților că investiția lor în educația copiilor este tratată cu responsabilitate, iar acest aspect mă ajută și pe mine să am o colaborare bazată pe respect și corectitudine.
Am descoperit că învățarea trebuie să fie interactivă și conectată la interesele lor. De aceea, încerc să folosesc metode care să le stârnească curiozitatea și să îi ajute să vadă matematica aplicată în viața reală. De exemplu, îi duc la biliard pentru a le explica funcția modul sau organizez „happy hours” în weekend, unde îi aștept cu pizza și suc. De asemenea, integrez și tehnologia pentru a face lecțiile mai dinamice și atractive, astfel încât să vadă că matematica poate fi și distractivă. Elevii mei sunt deja motivați să învețe, iar aceste metode îi ajută să își mențină entuziasmul și să progreseze constant.
Pregătirea elevilor este personalizată și adaptată nivelului fiecăruia de cunoștințe. Nu există un număr fix de ore necesare pentru a obține un punctaj competitiv la examenele internaționale, fiecare lucrează și înțelege într-un anumit ritm. Unii elevi încep pregătirea cu câțiva ani înainte de a aplica la universitate, în timp ce alții vin abia în ultimul an. Mai presus de rezultate, mă bucură conexiunile speciale pe care le dezvolt cu elevii mei, comunicarea deschisă și faptul că procesul de învățare devine unul natural și eficient pentru fiecare dintre ei.
Pe zi ce trece, constat că tinerii de astăzi au un nivel crescut de încredere în sine și de automotivare. Mă impresionează inițiativa lor, hotărârea și curajul de a se exprima liber, de a-și susține opiniile și de a-și asuma greșelile. Spre deosebire de generațiile anterioare, ei par mai deschiși către dialog, mai puțin temători în fața autorității și mai dispuși să caute soluții, nu doar să identifice probleme.
Mulți dintre elevii mei sunt extrem de entuziasmați de noile tendințe tehnologice și sunt mereu la curent cu ultimele aplicații educaționale – de multe ori, chiar ei îmi aduc informații despre cele mai recente lansări. Mă bucură această deschidere și curiozitate față de inovație, deoarece tehnologia, folosită corect, chiar este un instrument extraordinar de învățare.
Totuși, nu aș spune că generațiile anterioare au fost mai puțin receptive, ci mai degrabă că fiecare generație își formează propria relație cu progresul tehnologic, în funcție de contextul în care a crescut. Adaptarea la schimbare este un proces natural, iar în final, indiferent de vârstă, cu toții încercăm, într-un fel sau altul, să ținem pasul cu evoluția.
Cred că sistemul de învățământ din România are nevoie de o regândire, pentru că o educație de calitate începe cu o temelie solidă. Din perspectiva mea, cu peste 20 de ani de experiență la catedră, văd o nevoie clară de adaptare la realitățile și cerințele actuale ale elevilor. Aceștia își doresc mai multă libertate în alegerea materiilor care îi pasionează și care le sunt utile în viitor, metode de predare inovatoare, inspirate din sistemele educaționale de succes, și acces la mentori care să le stimuleze curiozitatea și să le dezvolte gândirea critică.
În ceea ce privește sprijinul autorităților locale și centrale, există inițiative și intenții bune, însă de multe ori acestea nu ajung să fie concretizate. Îmbunătățirea sistemului educațional necesită nu doar strategii pe hârtie, ci și acțiuni reale, coerente și pe termen lung. Modernizarea infrastructurii școlare, formarea profesorilor și adaptarea programei școlare la nevoile actuale ale pieței muncii consider că ar trebui să fie prioritizate.
© Copyright 2021 Georgiana Popovici - Logo1.ro