Aparitii media

Fiecare elev când aude cuvântul „matematică” ajunge pe culmile disperării. Rareori se mai întâmplă, chiar și printre cei buni, să fie un elev căruia chiar îi place matematica. Cu toate acestea, dr. Georgiana Popovici reușește să îndrume fiecare elev pe drumul matematicii? Rezultatele? Le vei descoperi în rândurile de mai jos.

Povestește-mi despre tine câteva cuvinte: cine este Georgiana Popovici, cu ce se ocupă, ce îi place să facă în timpul liber.

Sunt o persoană simplă și un profesor dedicat, care pune pasiune în tot ceea ce face. Acest lucru se reflectă în rezultatele pe care le obțin împreună cu elevii mei. Când nu sunt la catedră, îmi dedic mare parte din timp lecturii și călătoriilor, două activități care îmi oferă o evadare din ritmul cotidian. Familia este pentru mine un pilon important de sprijin. Orice ocazie de a revedea locurile natale și de a petrece timp cu părinții mei este un mod de a mă deconecta de la viața agitată de zi cu zi.

Când ți-ai descoperit pasiunea pentru matematică?

Încă din copilărie am simțit o atracție puternică pentru cifre, logică și matematică. Decizia de a urma această cale a venit prin clasa a V-a. Am fost influențată în mare măsură de profesoara mea de matematică de atunci, doamna Luisa Marcu, de la Școala din Moroieni, un mic oraș din județul Dâmbovița. Ea m-a inspirat și m-a îndrumat către matematică. Datorită ei, am început să visez să intru în clasă cu catalogul, să predau și să acord note. A fost, fără îndoială, momentul în care am simțit cu adevărat dorința de a urma o carieră în învățământ. dr. Georgiana Popovici

Povestește-mi despre studiile tale: ce facultate ai urmat, ce cursuri ai avut, cum a fost sesiunea, care au fost părțile mai ușoare și dificile din studenție.

Am urmat Facultatea de Matematică, Secția de Matematici Aplicate, în limba engleză, la Universitatea București, absolvind-o în 2001 cu nota 9.54. Când îți urmezi visul și faci ceea ce îți place, sesiunea devine mai ușoară. După facultate, am continuat cu un masterat în „Procese Stocastice și Statistică Teoretică”. Între 2003 și 2008, am urmat un doctorat la aceeași facultate, sub conducerea profesorului dr. Ioan Cuculescu, obținând titlul de Doctor în Matematică.

A fost o mare provocare academică, având activitate zilnică la catedră și oferind pregătire la Centrul de Excelență. Deși mi-a fost dificil să găsesc timp pentru lucrarea de doctorat, am reușit datorită pasiunii pentru științele exacte și motivației de a excela. Fiecare moment, chiar și cele dificile, a fost frumos. Chiar și acum, când petrec peste 20 de ore pe tărâmul cifrelor, nu mă simt obosită. Energia și curiozitatea elevilor mei sunt molipsitoare și mă simt privilegiată să îmi petrec timpul printre ei.

Din postura ta de profesor, care sunt diferențele pe care le-ai observat între orele de matematică la școală și orele în particular?

Cred că orele de matematică în particular permit o abordare personalizată și adaptată nevoilor fiecărui elev. La școală, predarea este mai generalizată. În particular, pot oferi mai multă atenție individuală, motivație și metode creative pentru a menține interesul elevilor. dr. Georgiana Popovici

De ce crezi că este important ca elevii să se apropie de matematică?

Matematica este mult mai aproape de noi decât credem, dincolo de formule, funcții și fracții. Îi încurajez mereu pe elevi să gândească în perspectivă și să găsească conexiuni în activitățile lor zilnice pentru a învăța mai ușor. Există numeroase oportunități de a extrage numerele din lumea reală și de a stârni entuziasm.

Ce presupun examenele naționale pentru care îi pregătești pe elevi?

Examenele SAT, A-level sau GMAT sunt esențiale pentru liceenii care aspiră să studieze la universități din străinătate sau frecventează un liceu internațional. Aceste examene sunt recunoscute global. Ele reprezintă cheia ce deschide ușa către universități de prestigiu din întreaga lume. dr. Georgiana Popovici

Diferențele între examene sunt în principal de formă și de conținut. Voi detalia pentru fiecare în parte câteva aspecte:

A-level, cunoscut și ca Advanced Level Qualifications, este un examen scris, nu digital, folosit în sistemul de învățământ din Marea Britanie și în alte țări care urmează același sistem. Universitățile din Marea Britanie, chiar și după Brexit, prezintă mare interes pentru elevii români, am observat. Acesta este echivalentul Bacalaureatului și poate varia în structură în funcție de materiile studiate, fiind evaluat prin module sau unități specifice pentru fiecare subiect.

SAT, cunoscut și ca Standardized Achievement Test, este utilizat în procesul de admitere la colegii și universități din Statele Unite ale Americii, precum și în Italia pentru admiterea la Universitatea Bocconi, către care se îndreaptă numeroși elevi de-ai mei. Acest test evaluează aptitudinile academice ale elevilor și măsoară cunoștințele și abilitățile lor în domeniile matematicii, citirii și scrierii. Examenul este format din două părți: matematică (ce include și noțiuni de statistică) și engleză. Îi sfătuiesc pe elevii mei să se pregătească intens la ambele. Astfel, nu vor avea surpriza neplăcută de a avea un rezultat slab la engleză și asta să îi facă să rateze admiterea, chiar și cu o notă foarte mare la matematică. dr. Georgiana Popovici.

GMAT, cunoscut și ca Graduate Management Admission Test, este un test standardizat folosit în procesul de admitere la programele de masterat sau MBA în domeniul afacerilor. Acesta evaluează abilitățile verbale, matematice și analitice ale candidaților și este administrat în limba engleză.

Referitor la toate, aș vrea să menționez că parcurgerea programei românești nu este suficientă pentru a lua rezultate bune. Este nevoie de pregătire suplimentară, individuală sau cu un profesor cu experiență în aceste examene.

Ai avut nevoie de pregătire specială pentru a pregăti elevi pentru aceste examene?

Depinde ce înțelegem prin pregătire specială. Experiența mea de predare la nivel universitar și activitatea mea de cercetare, fiind doctor în matematică, m-au făcut mai mult decât potrivită pentru predarea noțiunilor la nivelul cerut de testele internaționale care li se cer elevilor de liceu.

Cum se desfășoară orele în particular?

Orele în particular la centrul meu se desfășoară puțin diferit față de metodele tradiționale. Nu ne concentrăm doar pe învățare. Centrul oferă un mediu în care copiii primesc ajutor, ghidaj și motivație. Sigur că scopul nostru principal este să acoperim lacunele și să fim cât mai bine pregătiți pentru examene. Însă, copiii își pierd rapid interesul, așa că încerc mereu să aduc ceva nou. Îmi place, de exemplu, să încurajez lucrul în echipă. Știu că este important nu doar pentru prezent, ci și pentru viitorul lor la facultate.

Ce este Excellence in Education Centre?

În 2019, am deschis centrul de meditații Excellence in Education Centre. Când am decis să creez acest centru de pregătire, am pornit de la o idee simplă: să ofer copiilor mai mult decât ore suplimentare pentru a-și acoperi lacunele de la școală. Am vrut să le ofer un plan de pregătire adaptat nevoilor lor specifice. Folosesc metode de învățare creative și actuale, pentru a-i ajuta să obțină rezultate excelente la examenele academice. De atunci, am continuat să mă adaptez și să rămân la curent cu tendințele educaționale. Anul acesta, am lansat brandul Creative Learning Hub by Georgiana Popovici, un loc unde fiecare vis de a deveni student la universități de prestigiu din străinătate poate deveni realitate.

Ce planuri ai pe viitor?

Mi-aș dori foarte mult să deschid o școală privată în viitor, situată în zona de nord a județului Dâmbovița, la poalele Bucegilor, într-un cadru montan pitoresc, cu aer curat și departe de agitația orașului. Prin acest vis aș îndeplini două mari obiective: să ofer elevilor din mediul rural aceeași calitate a educației de care beneficiază cei din zonele urbane și să fiu aproape de natură – iubesc să fiu înconjurată de verdeață și liniște, ceea ce mi-ar permite să predau matematica cu mai multă bucurie. Până atunci, continui să predau cu pasiune, aici în București, ajutându-mi elevii să-și atingă potențialul maxim și să își realizeze visurile.